Antoni GarciaFa pocs dies es celebrava la cimera sobre el canvi climàtic de les Nacions Unides a Glasgow. Una cimera on es demana als països, entre altres mesures, apostar per a millorar la qualitat del transport públic, per tal de reduir les emissions provocades pels cotxes de combustió i així contenir la crisi climàtica i frenar la pujada de la temperatura del planeta.

Mentre la Generalitat i els municipis de l’Àrea Metropolitana tenen en marxa diferents actuacions destinades a millorar l’actual oferta de transport públic, com a mesura efectiva de lluita contra el canvi climàtic i la contaminació, el servei de Rodalies de Renfe continua sent un desastre. Que Rodalies funciona malament és una realitat fàcil de contrastar per qualsevol persona que l’utilitza per a anar a la feina o estudiar.

Els més de 400.000 ciutadans que depenen de Rodalies per a desplaçar-se estan ben farts dels retards, d’anar anxovats dins els trens i de les deficiències en el servei. El pitjor de tot és que ens prenen el pèl quan s’anuncien inversions milionàries que queden en paper mullat. El govern de Zapatero va prometre 4.000 milions per a Rodalies, dels quals no s’han executat ni una cinquena part. Quan governava Rajoy se’n van prometre 4.000 milions d’euros més i només es van executar 268 milions. I ara que governa Pedro Sánchez amb Podemos anem pel mateix camí. Noves promeses de pluja de milions per a rodalies, però quan mirem l’execució de les inversions dels darrers pressupostos aprovats només s’han executat el 13%.

El govern de l’Estat espanyol no compleix amb Catalunya ni amb els seus ciutadans i ciutadanes. Els 1.600 milions d’euros de l’ampliació de l’aeroport, que vol destruir espais naturals, els haurien d’invertir en millorar el transport públic, així com també l’Estat hauria de traspassar la gestió de Rodalies a la Generalitat per a la millora del seu funcionament.

 

Antoni Garcia

Portaveu municipal

0 respostes

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.